Duygu

Duygu Kemalizm her şeyden önce anti-kapitalist ve anti-emperyalist esaslara dayanır.Çünkü emperyalizme karşı savaş verip bağımsızlığını kazanmış bir ulusun ideolojisidir.

07 Kasım, 07:54 · Şikayet Et
Özer Çetinkaya
Özer Çetinkaya
Kemalizm sol değildir.
Sadece Anti-emperyalist olması yetmez.
Kemalizm devrimi burjuva ticaretine dayanır.
Şuanda hiç bir emekçi kemalist değildir. Eğer kemalist ise onda bir hata vardır.
Günümüzde Kemalizmde ülkücüsüde chpliside iplisi de var.... Daha Fazlası...
Ancak sosyalizme geçebilmek için önce kemalizm şart..
07 Kasım, 08:12
Asslan Gülce
Asslan Gülce
kemalizmin ekonomik dayanagı yoktur ki nasıl anti-kapitalist olabilir.ama anti-emperyal olduu doğrudur
07 Kasım, 08:18
Selim Sehovic Kara
Selim Sehovic Kara
Kemalizm, emperyalizmin işgali altındaki bir ülkenin devrimci-milliyetçilerinin bir milli kurtuluş bayrağıdır. Kemalizmin özü, emperyalizme karşı tavır alıştır.Kemalizm, küçükburjuvazinin en sol, en radikal kesiminin milliyetçilik tabanında anti-emperyalist tavır alışıdır. Kemalizm soldur; milli kurtuluşçuluktur. Kemalizm, devrimci-Milliyetçilerin, emperyalizme karşı aldıkları radikal politik tutumdur.MAHİR ÇAYAN
07 Kasım, 08:56
Kadir Ayvaz
Kadir Ayvaz
kemalizim bir idoloji degildir.....
07 Kasım, 09:24
Özer Çetinkaya
Özer Çetinkaya
Ben kendi adıma M.Kemal'in anti-emperyalist yönünü severim.
Bu beni kemalist yada Atatürkçü yapmaz. Nasıl Mahir çayanıda , deniz gezmişide yapmadığı gibi..
Ki zaten Mahir Çayanda demiş "" milliyetçilerin "".
Ayrıca İbrahim Kaypakkayanın kemalizme yaklaşımınıda okumak lazım.
07 Kasım, 09:25
Fecri Varol
Fecri Varol
ya mustafa kemali sevmek ayr... Daha Fazlası...ıdır kemalist olmak ayrıdır, kemalizm diye bir ideoloji yoktur bu bir gerçek, kemalizmin bugünkü savunucuları yada bunun bir ideoloji olduğunu savunan çevreler kendini türkiye toplumundan soyutlamış toplumu kucaklamak yerine büyük bir kısmını dışlamış, akıllarınca toplumsal sınıf oluşturup akıllarınca kendilerini üst sınıf ilan etmiş kişilerden oluşmuştur, bu aslında mustafa kemale yapılan çok büyük bir kötülüktür, bugün oluşan mustafa kema düşmanlığının altında yatan çok büyük bir sebepte budur....
07 Kasım, 12:40
Selim Sehovic Kara
Selim Sehovic Kara
benim anlayamad... Daha Fazlası...ığm kemalizmin ideoloji olmadığını kanıtlama çabalarınınz kemalizm neden sizi bukadar rahatsız ediyor anlamıyorum mahirin tespitleri ortadayken devrimci olduğunuzu söyleyip duruyorsunuz eğer ideolojik alt yapısı olmasaydı başarılı olma şansı varmıydı dünyada var olan her devrimin ideolojik alt yapısı vardır ve bunları sadec e15 yılda başarmıştır birazcık altyapısı birikimi olan herkes 1938 sonrası sürecin cumhuriyete karşı açıktan savaşla geçtiğini kavrayabilir ama tabi amaç kemalizme saldırmak olduğu için görülmemeside gayet doğal özellikle ben bu fecri varol denilen arkadaşın bu kemalizm kaygısını anlayabilmiş değilim yine birazcık zekaya sahip olan her insan böyle bir soyutlamanın olmadığının çok kolay farkına varabilir tabi bunu ne olarak gördüğünüze bağlı halk dalkavukluğunu halka inmek olarak görürseniz normal bir durum düşündükleriniz aynı sözleri tayyipte söylüyor gülde fettullah ta amerikancı liberal fahişelerde
07 Kasım, 14:10
Fecri Varol
Fecri Varol
birincisi türkiyede bir devrim yapılamaıştır cumhuriyet kurulmuş paşadan kurtulmuş paşalara mecbur edilmiştir ve selim arkadaşım olmayan bişeyin varlığını öne sürerseniz bende olmadığını ispat etmeye çalışırm tabiki...
07 Kasım, 15:19
Fecri Varol
Fecri Varol
"Kurtuluş savaşına, Türkiye’nin sınırları içinde yaşayan bütün ulusların ilerici ve anti-emperyalist sınıf ve tabakaları aktif olarak katıldılar. Bağımsızlık savaşının sonunda kurulan hükûmette Türk milliyetçiliği hakim durumda idi. Bu nedenle Türkiye’nin sınırları içinde yaşayan hiç bir ulusa demokratik hak ve özgürlükleri tanınmadı; tam tersine, bütün uluslar asimile edilmeye başlanarak Türk ulusu imtiyazlı bir duruma getirilmeye çalışıldı." – Hüseyin İnan, Türkiye Devriminin Yolu (Mart 1972)
07 Kasım, 15:26
Fecri Varol
Fecri Varol
yani toplum devrim için hazrdı kısmen gerçekleştirildi ama tam anlamıyla sağlanmadı, ayrıca marksizm leninizm tüm dünyaca araştrılıp incelenen kimi yerde benimsenilen kimi yerlerde kabul edilmeyen ideolojilerdir fakat kemalizm birtek bizm ğlkede ideoloji olarak ortaya atılıyor, dier ülkelerde ise sadece musftafa kemal fanatizmi olarak bilinir...
07 Kasım, 15:30
Selim Sehovic Kara
Selim Sehovic Kara
T... Daha Fazlası...ÜRKİYE'DE cumhuriyet devrimine kadar ulus kavramı yoktur kendini ümmet gören bir anlayış vardır müslim ve gayrı müslim denir birincisi bu kurtuluş savaşına katyılan ilerici anti emperalist tabakalardan bahsediyorsun böyle bir durum söz konusu bile değil çünkü işgal neredeyse ege dışında direniş olmadan gerçekleşiyor(ben burada hüsyin nana katılmıyorum ) paşalara nasıl mecbur edildi ben onu anlamış değilim ne yapması gerekiyordu cumhuriyeti kurup alın ne yaparsanız yapınmı demesi lazımdı fidel öylemi yaptı lenin öylemi yaptı dünyada hangi devrimin önder kadroları devrimden sonraki süreci başkalarının eline bıraktı bu kadar sığ bu kadar cahilce düşünülebilirmi toplum devrim için hazırdı diyorsun nerede hazırdı hangi tarih söylüyor 1908 de rumeli dalarına çıkışın dışında hiç bir şey yok madem bu kadar hazırdı neden bir tane bile önder çıkaramadı kendisinede her şeyi bu eline bırakıldığını iddaa ettiğin üç beş paşa yaptı kemalizm bir idolojidir ve insnaca yaşamanın temellerini atmıştır bu topraklara ve son olarak bu topraklarda hiç bir etnik unsur adı ne olursa olsun hiç bir dönemde asimilasyona uğramamıştır bu cumhuriyete yapılan en büyük haksızlıkların başında gelir
08 Kasım, 01:46
Fecri Varol
Fecri Varol
işine gelince mahir çayan böyle diyor siz daha mı iyi bileceksiniz diyor, işine gelince ben hüseyin inana katılmıyorum diyor bende sana katılmıyorum faşist herif ege dışında direniş yokmuş 100 yılöncesini bile bilmeyen biryle zaten tartışılmaz git biraz tarih oku ...
08 Kasım, 12:49